top of page

סתגלנות אבולוציונית ומחול במאה ה21 עידן הקורונה. אופטימיות.

עודכן: 15 בפבר׳ 2021

"סתגלנות" אחת התכונות האבולוציוניות שפיתחנו לאורך אלפי שנים וכיום הפכו לטבעיות ומוטמעות בנו. האם אני מספרת לכם את זה כי אני כעת במעמד האוסקר ואני רוצה להודות לאימא אדמה, לאבי ולאמי שהביאוני עד הלום? לא מדויק, האם אני מספרת לכם את זה כי אני חושבת שזה הזמן להגיד תודה לאבות אבותינו שכל כך התאמצנו בשבילנו עד שהיכולת ההסתגלותית הפכה אותנו ליצורים סתגלניים באופן טבעי מעצם היותנו בני אדם? יכול להיות! מה שבטוח הוא שאתם חייבים להבין שתכונה זו קיימת בשורשים העמוקים שלכם וב DNA שלכם מבעוד מועד.

וכעת ניגש לפינתנו מהי "סתגלנות"?  במילון:   הסתגלות אבולוציונית או אַדַפְּטַצְיָה היא מכלול התכונות המאפשרות לאורגניזמים להתקיים בסביבת מחיה ייחודית ואשר התפתחו במהלך האבולוציה. תכונות אלה מתפתחות במשך הדורות תוך שינוי המטען הגנטי של האוכלוסייה לה שייך הפרט ולעיתים הן צריכות גירוי חיצוני כדי לבוא לידי ביטוי אצל הפרט. תכונות האדפטציה יכולות להיות להתבטא בשינוי במבנה אנטומי, שינוי בתהליך מטבולי או שינוי בהתנהגות התנהגותית . הסתגלות היא היכולת להתפייס עם השינויים שעליהם אין לנו שליטה, במילון מתפרשת גם כ "גמישות". מהי גמישות? וכעת נעבור לפינה השניה, נמתח עוד קצת את השרירים, נמשיך לקרוא ואני מבטיחה שיש לי פואנטה לכל זה.


"גמישות" במילון:

1. נוחוּת לִכפיפָה או לִמתיחָה (בּלועזית: אֵלַסְטיוּת) 2. כּישרון הִסתַגלות לשינויים: הגמישות היא תכונה חשובה 3. (בסטטיסטיקה) המידה שבה משתנה אחד מגיב לשינויים במשתנה אחר, התלוי בו, כשמידה זו נמדדת, בדרך כלל, באחוזים 4. היכולת להתאים את מטרות הארגון ואת היעדים הנגזרים מהם, למשאבים העומדים לרשותו, למציאות העסקית ולתנאי הסביבה המשתנים. 5. בתורת הארגון והניהול, היכולת להתאים את מטרות הארגון ואת היעדים הנגזרים מהם למשאבים העומדים לרשותו, למציאות העסקית ולתנאי הסביבה המשתנים. 6. כישרון של פירמה או של יחיד להסתגל במהירות לשינויים, כגון בשל תקלה בלוח הזמנים וכדומה. 7. היכולת של מערך עבודה לעבור מייצור סוג מוצרים אחד לסוג אחר, על פי הנסיבות המשתנות. 8. מידת היכולת להשתמש במידע מסוים למטרות שונות אנגלית: flexibility, elasticity, spring האדם סתגלן מטבעו, אם רק נדע את הפרט החשוב הזה, נבין שאין שום דבר בעולם שיכול לעצור אותנו, אנחנו נסתגל לכל מצב שיהיה באשר יהיה וככל שההסתגלות תהיה מאתגרת ככל האפשר, כך נמשיך לפתח תכונה זו ותכונות נוספות לדורות הבאים אחרינו.


ומכאן, בזמן שאתם מסתגלים לעולם החדש,  אנחנו פיתחנו עבורכם הרקדנים והמתאמנים, את המוצר "בר בלט קלאסי אישי", קל לנשיאה, קל לאחסון, בעל אפשרות כיוון בדרגות שונות של גובה לפי הצורך של המתאמן. ומה המוטו? כנסו לאוטו!

פשוט תמשיכו לזוז, תנועה, נשימה, המחול הוא הנשמה, נשימת החיים.

מזמינה אתכם להצטרף לעולם שלי, רוקדים גם מהבית MY PRIVATE DANCE HOME SCHOOL

בקרו בחנות שלי- "בין התווים מרמלדה מרקט" לחצו על הקישור לצפייה במוצרי החנות


31 צפיות0 תגובות
Post: Blog2_Post
bottom of page